مشکلات حمل و نقل معلولان با بی آر تی و اتوبوس :   مدیر عامل انجمن تخصصی معلولین در درخواست شهرداری با نظر دادن به انجمن برای رفع شدن مشکل حمل و نقل معلولان گفت : قانون حمایت از معلولان تصویب شده و به همه دستگاه ها خبر داده شده، اگردستگاه ها قوانین را به […]

مشکلات حمل و نقل معلولان با بی آر تی و اتوبوس :

 

مدیر عامل انجمن تخصصی معلولین در درخواست شهرداری با نظر دادن به انجمن برای رفع شدن مشکل حمل و نقل معلولان گفت :

قانون حمایت از معلولان تصویب شده و به همه دستگاه ها خبر داده شده،

اگردستگاه ها قوانین را به درستی به اجرا در آورند شاهد رفع مشکلات افراد معلول خواهیم بود.

یکی دیگر از مشکلات علولان و کم توانان در فضای شهر، مسئله ی رفت و آمد است.

استفاده از اتوبوس و متروبرای افراد معلول کماکان با محدودیت هایی روبه رو هست.

شهرداری تهران

برای حل کردن مشکلات معلولان در حمل و نقل،آسانی در رفت و آمد،خواست پیشنهادی برای انجمن معلولین بدهد.

اصغر شیرزادی که مدیر عامل انجمن معلولین هست در گفتگویی در شهر نوشت گفت :

آرزوی افراد معلول و کم توان از شهرداری تهران، رعایت کردن حقوق شهروندی و دست داشتن به امکانات مانند دیگر شهروندان هست.

این افراد آرزو دارند مثل یک شهروند عادی بتواننداز همه امکانات استفاده کنند. که به طور مساوی به حمل ونقل به راحتی دسترسی داشته باشند.

ایشان ابرام کرد که ارائه این امر اجرای قانون خواهد بود.

مدیرعامل انجمن حمایت معلولان بیان کرد که باید به اندازه تعداد معلولان که درهرشهرزندگی می کنند،باید بیشترین اتوبوس های بی آرتی مناسب سازی کنند تا حمل و نقل معلولین آسان شود.

سرانجام اظهار کردند که با توجه به انحصاری در موارد اتوبوس ها و مترو هاباید در مقابل هر سه دستگاه حداقل یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شود.

جایگاه و ایستگاه اتوبوس باید مناسب رفت و آمد معلولان باشد.

ایشان در مورد سرویس ایاب و ذهاب با ایجاد پایانه معلولین فرمود:

امید است براساس قول هایی که شهردارداده بودندقطعا تعداد سرویس ها حداقل ۵برابر باشد.

آقای دکتر شیرزاد ایضا ارائه دیگری در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار کرد و فرمود:

باتوجه به توانایی برگزاری برنامه های حمایتی توسط شهردار تهران،خوب است بخشی از سیستم های حمل و نقل برای سرمایگزاری سیاست تشویق ،

حمایت و پرداخت یارانه را نسبت به قسمت خصوصی معلولین و سالمندان اجراکنند.

به راستی باید زمینه هایی برای قسمت خصوصی ارائه شودکه آنها را رغبت به سرمایه گذاری متعلق کنند.

والان قسمت خصوصی دراین مورد سرمایه گذاری نکرد.

در دنباله پیشنهادات وامیدها از شهرداری تهران برای آسانی رفت و آمد افراد معلول در شهر

مدیر عامل انجمن ندای معلولین ایران

که محمود کاری در صحبت کردن با شهرنوشت اظهار کرد:

در رتبه اول، حمل و نقل عمومی باید به طوری تدارک دیده شود که افراد معلول به آسانی بتوانند برای رفت و آمد خود در شهر از سرویس ها (تاکسی، اتوبوس،مترو،و..) بهره جویی کنند.

اظهار می کنند که رسیدن به شرایط ایده آل سرو وقت زیادی نیاز دارد.

ایشان باز با اشاره به این که اتوبوس های خریداری شده باید برای حمل ونقل معلولین مناسب باشد اظهار کرد:

یکی از بزرگ ترین مشکلات ایستگاه های اتوبوس و مترو مساوی نبودن آن ها با اتوبوس و مترو است.

سکوی ایستگاه اتوبوس باید مساوی با اتوبوس باشد تا فرد معلول ویلچری به آسانی از پیاده راه ها و خیابان ها مسبوق شوند.

آقای کاری اظهار کرد: که ایضا لازم به ذکر است که ایستگاه های مترو ها تجهیزات لازم برای دارا بودن آسانسور و عایت راهنمایی معلولین باشد.

در طول مدت که در سال ۹۵  تحقیق انجام دادیم.

از ۱۳۶ورودی و خروجی متروی تهران تنها ۱۲ ایستگاه مترو دارای آسانسوربود.

الان شرایط فرق کرده و اغلب ایستگاه هامجهز به آسانسور است.

اما متاسفانه کمی از آنها مورد استفاده نمی شود،قفل ،خراب است.

مدیر عامل انجمن ندای معلولین ایران با اشاره به این که در سال آینده شهرداری ها توسط قانون موظف به ایجاد پایانه های ویژه حمل ونقل برای افراد معلولیت شدید و خیلی هستند گفت:

الان پایانه طرشت روزانه روزانه به ۵۰۰الی ۶۰۰نفر فرد معلول سرویس داده می شود.

افراد معلول انتظار دارند که در تمام نقاط شهر برای حمل و نقل این شهروندان احداث شود.

این حرف ها را معلولان چندین بار گفتند اما مسئولان هیچ توجهی نمی کنند و معلولان درخواست دارند که رسیدگی شود وچون نمی شود ناراحت و دلخورند از بابت مسئولان.